Dídac Rocher acompanyat per Aitor Buñuel al concert a El Públic de Mataró el 12 de febrer de 2012
Bona entrada a l’Espai Cultural El Públic [web], a Mataró, per assistir al quart concert programat del 7è Cicle de Músiques Tranquil·les [web], impulsat per la Casa de la Música Popular [web]. Entre els assistents al local, en aquest vespre del diumenge dia 12, molts arenyencs àvids d’escoltar en directe les noves cançons del seu veí, el cantautor Dídac Rocher [web]. Acabades d’editar en el disc compacte titulat Porpra, els temes segueixen el to reposat i l’esperit poètic – amb lletra pròpia o manllevada d’autors coneguts – que ja tenia el seu treball de debut, El nus, però amb un plus d’experiència i algunes destinades a convertir-se en habituals del seu repertori al llarg dels anys.
La veu greu i particular de Rocher s’ha vist acompanyada de la seva pròpia guitarra i d’un grapat d’instruments d’Aitor Buñuel, que dotaven de singularitat cada peça. Buñuel ha tret del barret ukelele, xilòfon, melòdica, harmònica… o fins i tot un xalomó, una mena de precedent del clarinet. Cançó petita, amb lletra de Palau i Fabre; Gelosia, un tema repetitiu i que pot arribar a provocar ràbia com la mateixa gelosia; la que dóna nom al segon disc, amb text de Carles Riba; o una composició amb una mica més de ritme que la majoria de les que han sonat, Engrunar-se d’amor, han estat algunes de les composicions destacades, amb l’enamorament com un dels traços principals del repertori triat. A les darreries de l’hora de concert també hi ha hagut temps per a alguna sorpresa, com la interpretació d’una cançó no publicada, L’hora tranquil·la, dedicada a la seva àvia.
Els maresmencs tindran ben aviat una nova oportunitat d’assistir a un concert de Rocher, en aquest cas amb tota la banda. Serà el dia 25 de febrer al teatre Principal d’Arenys de Mar. XAVIER AMAT/MARC GINER
Pingback: La sala Privat de Mataró recorda els orígens del rock català amb un concert d’N’Gai N’Gai | ddM | Diaridelamusica.com
Pingback: El Públic de Mataró tanca temporada amb Isaac Ulam | ddM | Diaridelamusica.com