La ciutadania referma per segon any pandèmic consecutiu la seva confiança en la iniciativa cultural impulsada per Clack amb la coorganització de l'Ajuntament de Mataró.
De les 34 propostes artístiques que han tingut un espai a l'esdeveniment, 23 estan arrelades a Mataró/Maresme.
El 'Nosaltres', el festival post-pandèmia d'estiu de Mataró impulsat per la cooperativa Clack amb la coorganització de l'Ajuntament de Mataró, va posar punt i final el passat 26 d'agost a la seva segona edició, dedicada enguany al concepte 'comunitat', després d'un intens estiu pandèmic programant cultura de qualitat i proximitat com a servei públic al Pati de Can Marchal de Mataró.
Aquesta cloenda es produeix amb un balanç "molt il·lusionant", en paraules de Cristina Madrid i Eloi Aymerich, codirecció del festival. Il·lusionant, afirmen Madrid i Aymerich, "no només en termes estrictament quantitatius", en relació al fet que unes 1.700 persones (al voltant d'unes 80 per espectacle de mitjana), el doble que l'any passat (870), han gaudit de la #CulturaSegura del 'Nosaltres', "sinó sobretot qualitatius, perquè notem com Mataró i la seva gent se l'han fet seu i han refermat la confiança en el festival en aquesta segona edició".
En termes de la programació del festival, aquesta qualitat s'ha traduït en la diversitat dels espectacles (música, monòlegs, contes, teatre, poesia o circ, entre d'altres), en la paritat als escenaris (31 artistes dones i 31 artistes homes) i, molt especialment, en la promoció i foment del talent local de Mataró: de les 34 propostes artístiques que han tingut un espai al 'Nosaltres', 23 d'elles són talent local de Mataró/Maresme.
"Seguint la dinàmica encetada a la primera edició del 2020, hem volgut buscar l'equilibri entre programar talent Km 0 amb projecció exterior, com The Tyets, Carola Ortiz o Ebri Knight, i programar propostes de referència a Catalunya, com Suu, els monòlegs d'Ana Polo, Oye Sherman, Charlie Pee i Marta Bosch o la cultura familiar de Binixiflat, Landry i Madame Gaüc", expliquen Madrid i Aymerich, que remarquen el fet d'haver esgotat totes les entrades que s'havien posat a la venda online en cinc ocasions.
La comunitat, al centre del 'Nosaltres'
Partint del seu lema fundacional, 'Comunitat. Renaixement. Resistència', el 'Nosaltres' ha dedicat aquesta segona edició del festival al concepte 'comunitat' com a clau de la cultura Km 0, temàtica que va centrar la taula de debat d'aquesta edició, formada per especialistes de luxe en aquest àmbit com Laia Serra (Musicop), Laura Arau (Kult Coop) i Jonàs Sala (Verkami).
A banda, la comunitat ha estat també un element central en l'eix vertebral del 'Nosaltres': una trentena d'entitats i cooperatives de Mataró, des d'associacions veïnals i culturals fins a agents de l'economia social i solidària com Buc de Llibres, Folk You, La Feixa o Musicop, han donat suport i enfortit la base social de la iniciativa.
Tal és la importància de la comunitat que només un terç del finançament del festival prové de l'Ajuntament de Mataró: dues terceres parts del mateix té el seu origen en les entrades venudes i en les aportacions civicoprivades de patrocinadors com Moritz, Col·lectiu Ronda, Facto Cooperativa, Aigües de Mataró, Aliança Mataró, Finques Pous, Mataró Neta i Assolim Alimentària.
I, per últim, l'enfortiment de la comunitat del 'Nosaltres' també ha tingut una traducció a les xarxes socials del festival, molt especialment al seu perfil d'Instagram (@NosaltresFest), el qual ha doblat seguidors fins arribar a un miler, on s'han anat publicant les 'Històries de comunitat' dels nou col·lectius culturals de Mataró que han explicat els seus testimonis en primera persona del plural cada dijous al Pati de Can Marchal, des de 'La Veu de Cerdanyola' fins els Capgrossos de Mataró passant per l'associació Cita Flamenca.
La garantia de la #CulturaSegura
La #CulturaSegura ha tornat a ser la tònica al festival 'Nosaltres' en aquest segon any marcat per les restriccions arran de la pandèmia de la Covid-19.
Durant les nou setmanes que ha durat l'esdeveniment, concretament des de l'1 de juliol al 26 d'agost, l'organització del festival ha estat en permanent coordinació amb l'Ajuntament de Mataró per tal de complir escrupolosament totes i cadascuna de les mesures sanitàries vigents degut a la pandèmia de la Covid-19, les quals s'han comunicat tant a les xarxes del festival com in situ cada dijous.
Al llarg d'aquest mes de setembre, l'organització farà públics els comptes finals del festival i farà efectiva la donació de l'1% dels ingressos a Càritas Interparroquial Mataró i la Plataforma d'Afectats per la Crisi i el Capitalisme de Mataró, tal com estava previst seguint la línia del Fons Solidari Nosaltres iniciada l'any passat.
De les 34 propostes artístiques que han tingut un espai a l'esdeveniment, 23 estan arrelades a Mataró/Maresme.
El 'Nosaltres', el festival post-pandèmia d'estiu de Mataró impulsat per la cooperativa Clack amb la coorganització de l'Ajuntament de Mataró, va posar punt i final el passat 26 d'agost a la seva segona edició, dedicada enguany al concepte 'comunitat', després d'un intens estiu pandèmic programant cultura de qualitat i proximitat com a servei públic al Pati de Can Marchal de Mataró.
Aquesta cloenda es produeix amb un balanç "molt il·lusionant", en paraules de Cristina Madrid i Eloi Aymerich, codirecció del festival. Il·lusionant, afirmen Madrid i Aymerich, "no només en termes estrictament quantitatius", en relació al fet que unes 1.700 persones (al voltant d'unes 80 per espectacle de mitjana), el doble que l'any passat (870), han gaudit de la #CulturaSegura del 'Nosaltres', "sinó sobretot qualitatius, perquè notem com Mataró i la seva gent se l'han fet seu i han refermat la confiança en el festival en aquesta segona edició".
En termes de la programació del festival, aquesta qualitat s'ha traduït en la diversitat dels espectacles (música, monòlegs, contes, teatre, poesia o circ, entre d'altres), en la paritat als escenaris (31 artistes dones i 31 artistes homes) i, molt especialment, en la promoció i foment del talent local de Mataró: de les 34 propostes artístiques que han tingut un espai al 'Nosaltres', 23 d'elles són talent local de Mataró/Maresme.
"Seguint la dinàmica encetada a la primera edició del 2020, hem volgut buscar l'equilibri entre programar talent Km 0 amb projecció exterior, com The Tyets, Carola Ortiz o Ebri Knight, i programar propostes de referència a Catalunya, com Suu, els monòlegs d'Ana Polo, Oye Sherman, Charlie Pee i Marta Bosch o la cultura familiar de Binixiflat, Landry i Madame Gaüc", expliquen Madrid i Aymerich, que remarquen el fet d'haver esgotat totes les entrades que s'havien posat a la venda online en cinc ocasions.
La comunitat, al centre del 'Nosaltres'
Partint del seu lema fundacional, 'Comunitat. Renaixement. Resistència', el 'Nosaltres' ha dedicat aquesta segona edició del festival al concepte 'comunitat' com a clau de la cultura Km 0, temàtica que va centrar la taula de debat d'aquesta edició, formada per especialistes de luxe en aquest àmbit com Laia Serra (Musicop), Laura Arau (Kult Coop) i Jonàs Sala (Verkami).
A banda, la comunitat ha estat també un element central en l'eix vertebral del 'Nosaltres': una trentena d'entitats i cooperatives de Mataró, des d'associacions veïnals i culturals fins a agents de l'economia social i solidària com Buc de Llibres, Folk You, La Feixa o Musicop, han donat suport i enfortit la base social de la iniciativa.
Tal és la importància de la comunitat que només un terç del finançament del festival prové de l'Ajuntament de Mataró: dues terceres parts del mateix té el seu origen en les entrades venudes i en les aportacions civicoprivades de patrocinadors com Moritz, Col·lectiu Ronda, Facto Cooperativa, Aigües de Mataró, Aliança Mataró, Finques Pous, Mataró Neta i Assolim Alimentària.
I, per últim, l'enfortiment de la comunitat del 'Nosaltres' també ha tingut una traducció a les xarxes socials del festival, molt especialment al seu perfil d'Instagram (@NosaltresFest), el qual ha doblat seguidors fins arribar a un miler, on s'han anat publicant les 'Històries de comunitat' dels nou col·lectius culturals de Mataró que han explicat els seus testimonis en primera persona del plural cada dijous al Pati de Can Marchal, des de 'La Veu de Cerdanyola' fins els Capgrossos de Mataró passant per l'associació Cita Flamenca.
La garantia de la #CulturaSegura
La #CulturaSegura ha tornat a ser la tònica al festival 'Nosaltres' en aquest segon any marcat per les restriccions arran de la pandèmia de la Covid-19.
Durant les nou setmanes que ha durat l'esdeveniment, concretament des de l'1 de juliol al 26 d'agost, l'organització del festival ha estat en permanent coordinació amb l'Ajuntament de Mataró per tal de complir escrupolosament totes i cadascuna de les mesures sanitàries vigents degut a la pandèmia de la Covid-19, les quals s'han comunicat tant a les xarxes del festival com in situ cada dijous.
Al llarg d'aquest mes de setembre, l'organització farà públics els comptes finals del festival i farà efectiva la donació de l'1% dels ingressos a Càritas Interparroquial Mataró i la Plataforma d'Afectats per la Crisi i el Capitalisme de Mataró, tal com estava previst seguint la línia del Fons Solidari Nosaltres iniciada l'any passat.