'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK 'El Documental del Mes' a Mataró · CLACK
'EL DOCUMENTAL DEL MES' A MATARÓ
La productora audiovisual Clack, especialitzada en la producció de documentals, va inicia el 8 de març de 2017 una iniciativa que té lloc al Cafè de Mar, espai on l'empresa té la seva seu: la programació del cicle 'El Documental del Mes', projecte nascut de les mans de Parallel40 l'any 2005 amb l'objectiu d'apropar documentals internacionals independents als espectadors catalans. Clack pretén d'aquesta manera convertir Cafè de Mar en un espai referent del documental d'autor a Mataró i comarca, tenint en compte que enlloc més del Maresme se celebra aquesta iniciativa.

CADA SEGON DIMECRES DE MES
La idea de la productora és programar el 'Documental del Mes' durant tot el curs (des de l'octubre fins al maig), un total de 8 sessions, que es programaran el segon dimecres de mes a les 7 del vespre. Hi haurà una petita introducció per part d'un membre de Clack Audiovisual, SCCL, contextualitzant el documental, i un breu debat posterior presentat per un professor del Tecnocampus que comptarà, a més, amb convidats especialistes en el tema de cada pel·lícula. L'entrada val 3 euros. 1 euro per als estudiants del TecnoCampus.

La iniciativa compta amb el suport de l'Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors de Mataró i la universitat Tecnocampus. De fet, aquests passis s'inscriuen en el marc de la col·laboració que Clack té amb la universitat de la capital del Maresme, que compta amb un Grau de Mitjans Audiovisuals al qual acudeixen 600 alumnes.

PROPERA PROJECCIÓ
ABRIL 2018: LES NOIES D'ALBA DAURADA

"Què ha passat a Grècia?" es pregunta en veu alta el cineasta Håvard Bustnes a l'inici d'aquest inquietant documental. En els últims anys, la imatge d'un país amb platges assolellades i gent amigable ha estat enfosquida per ideologies polítiques properes al nazisme que s'encarnen en Alba Daurada, el partit que a les eleccions del 2012 va aconseguir 21 escons al Parlament grec.

Quan nombrosos membres destacats del partit són empresonats, les seves dones (entre elles la filla del líder Nikos Michaloliakos) agafen les regnes de la formació i continuen propagant-ne el missatge. Totes elles tenen la suficient experiència per evitar escletxes en el discurs oficial i s'asseguren que les entrevistes que els fan queden tal com volen. Però en un moment de distracció, el director marxa corrent amb la càmera i aconsegueix enregistrar imatges compromeses del partit neonazi. El material resultant, complementat amb imatges d'arxiu, no deixa cap dubte sobre el costat depravat d'aquest partit polític i revela l'abisme, cada vegada més clar, entre la realitat i la imatge que pretenen donar.

:: SOBRE LA DIRECCIÓ
Håvard Bustnes és director i productor, llicenciat en Dret per a Televisió per l'Escola de Cinema i TV de Lillehammer, Noruega. Les seves primeres pel·lícules van ser Two Raging Grannies, Health Factory i Big John, amb què va guanyar el prestigiós premi al millor documental als Amanda Awards de Noruega. La seva nova pel·lícula Golden Dawn Girls (Les noies d'Alba Daurada) es va estrenar al festival IDFA el novembre de 2017.

:: PREMIS I FESTIVALS
Nominació a:
IDFA - Països Baixos, 2017
Tromsø International Film Festival - Noruega, 2018
Göteborg International Film Festival - Suècia, 2018

AGENDA
LES NOIES D'ALBA DAURADA

Dimecres 11 d'abril a les 19:00 h a la sala Polivalent del Cafè de Mar (Carrer Santa Rita, 1 Mataró)
Entrada: 3 euros / 1 euro amb descompte d'estudiant Tecnocampus
Organitza: Clack i DocsBarcelona del Mes. Amb la col·laboració de: Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors i TecnoCampus.



JA PROJECTATS

MARÇ 2018: LA REVOLUCIÓ DELS SARIS ROSES
Regne Unit i l'Índia (2010) · 96 minuts
VO en indi subtitulada en català

:: La història
"La vida d'una nena és cruel, la vida d'una dona és molt cruel", apunta la Sampat Pal, la protagonista de Saris Roses. Casada per obligació de molt jove, va anar a parar a una família que la maltractava i la feia treballar molt dur. Lluny del que és habitual, la Sampat va abandonar-los per esdevenir la líder de la Gulabi Gang (la banda rosa), un grup de dones de la regió índia d'Uttar Pradesh, identificables pels seus saris roses, que lluiten contra els matrimonis forçats i l'assetjament que pateixen moltes noies. Una mirada dura però alhora divertida envers aquestes activistes i la seva carismàtica líder.

:: La directora
Kim Longinotto és una de les realitzadores europees de documentals més activa i reconeguda. Els seus films, premiats internacionalment, es caracteritzen per tractar temes controvertits amb sensibilitat i compassió. Des de 1986 té la seva pròpia productora, Vixen Films. Alguns dels seus documentals, com Sisters in Law, sobre abusos sexuals a dones del Camerun, i Hold Me Tight, Let Me Go, centrat en un internat anglès per a nens conflictius, han format part de la programació d'El Documental del Mes en edicions anteriors.

:: Premis i festivals
- Abu Dhabi Film Festival, millor documental. Emirats Àrabs Units, 2010.
- Sheffield Documentary Film Festival, premi especial del jurat. Regne Unit, 2010.
- CPH:DOX, premi Amnistia. Dinamarca, 2010.

:: Fitxa tècnica
Direcció: Kim Longinotto
Producció: Amber Latif, Girjashanker Vohra
Muntatge: Ollie Huddleston
So: Girjahanker Vohra
Música: Midival Punditz
Productores: Vixen Films i Ginger Productions

LA REVOLUCIÓ DELS SARIS ROSES
Dimecres 7 de març a les 19:00 h a la sala Polivalent del Cafè de Mar (Carrer Santa Rita, 1 Mataró)
Entrada: 3 euros / 1 euro amb descompte d'estudiant Tecnocampus
Organitza: Clack i DocsBarcelona del Mes. Amb la col·laboració de: Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors i TecnoCampus.

-

FEBRER 2018: L'HORA DELS DEURES
SINOPSI
Un pare filma l'esforç i el patiment diari del seu fill per fer els deures. Completar els exercicis que li posen a l'escola és un calvari que oprimeix la passió creativa d'un nen inquiet i imaginatiu. El pare s'implica a fons per entendre el problema i dedica una hora cada dia a ajudar-lo a fer els deures. Passen els dies, les setmanes i els anys, i observem com les ganes d'aprendre xoquen contra el fantasma del fracàs escolar. L'entranyable relació pare-fill, tota una muntanya russa d'emocions, ens revela amb humor les contradiccions del sistema educatiu francès.

La intel·ligència d'un nen es mesura a partir de la seva habilitat per fer els deures que li imposen des del col·legi? Com això pot afectar a la seva autoestima i al seu futur desenvolupament emocional? Una petita perla cinematogràfica que mostra com es poden enfortir o debilitar els vincles entre un pare i un fill amb el simple fet de dedicar una estona per fer els deures amb ell.

L'hora dels deures
Dimecres 14 de febrer a les 19:00 h a la sala Polivalent del Cafè de Mar (Carrer Santa Rita, 1 Mataró)
Entrada: 3 euros / 1 euro amb descompte d'estudiant Tecnocampus
Organitza: Clack i DocsBarcelona del Mes. Amb la col·laboració de: Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors i TecnoCampus.

-

GENER 2018: MACHINES
'Machines', la primera pel·lícula de Rahul Jain, es projecta el dimecres dia 10 al Cafè de Mar de Mataró

Milers de treballadors exhausts, interminables jornades laborals de 12 hores i una immensa fàbrica tèxtil a Surat, una ciutat industrial situada al nord-oest de l'Índia. És el retrat d'una història "hipnòtica, laberíntica i desoladora" que es pot veure a Machines, la pel·lícula amb la qual debuta el cineasta Rahul Jain, nascut a Nova Delhi, crit a l'Himàlaia i educat als Estats Units, que es podrà veure dimecres dia 10 al Cafè de Mar dins El Documental del Mes.

Es tracta d'una coproducció entre l'Índia, Alemanya i Finlàndia, de 2016, que els crítics han tillat d'obra "valenta i personal", i durant la qual la càmera viatja pels passadissos d'aquest submón invisible, on humans i màquines són la mateixa cosa. De fet, el valor afegit del documental són les curtes converses que el director manté amb els treballadors, que descol·loquen els espectadors, durant els 75 minuts que dura la cinta.

Una mirada dura, i a la vegada d'una sensibilitat extraordinària, a l'explotació dels treballadors a les fàbriques dels països en vies de desenvolupament, que interpel·la directament l'espectador i li fa replantejar-se si les dinàmiques productives del món en què vivim són les més idònies.

El documental ha rebut el Premi Amnistia Internacional Catalunya, DocsBarcelona (Catalunya, 2017), el Premi especial del jurat, Sundance (Estats Units, 2017), Selecció Oficial IDFA (Països Baixos, 2016) i el Premi "Human Values" i Premi del Jurat, Thessaloniki DFF (Grècia, 2016).

'Machines'
Dimecres 10 de gener a les 19:30 h a la sala Polivalent del Cafè de Mar (Carrer Santa Rita, 1 Mataró)
Entrada: 3 euros / 1 euro amb descompte d'estudiant Tecnocampus
Organitza: Clack i DocsBarcelona del Mes. Amb la col·laboració de: Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors i TecnoCampus.

-

DESEMBRE 2017: 'FREE LUNCH SOCIETY'
Treballaries si et paguessin simplement per existir? La renda bàsica universal farà la gent mandrosa? O l'alliberarà? I què hi ha dels robots, que en un futur molt proper faran que la major part dels llocs de treball siguin redundants? Són alguns dels dubtes que a molts se'ls plantegen quan se'ls parla del concepte de "renda bàsica", que atorgaria a qualsevol ciutadà del país on s'apliqués el dret a percebre un salari mínim pel sol fet d'existir, treballés o no.

Aquest és el debat que reobre Free Lunch Society, una pel·lícula de segell germano-austríac dirigida per Christian Tod, un economista reputat que actualment treballa en la seva tesi sobre la renda bàsica.

El documental es projectarà dimecres dia 13 a 2/4 de 8 del vespre a la sala d'actes del Cafè de Mar de Mataró dins del cicle El Documental del Mes, que a la capital del Maresme impulsa la productora Clack amb la col·laboració de la Fundació Unió de Cooperadors, l'Ajuntament de Mataró i Tecnocampus però que en realitat és una iniciativa que funciona a nivell de tot Espanya promoguda per DocsBarcelona del Mes.

Com és habitual, en acabar la sessió tindrà lloc un debat sobre el documental. Oriol Martín, membre de la cooperativa Facto, serà un dels participants de la tertúlia posterior, que modera Ismael Hernàndez, professor d'Economia a Tecnocampus Mataró-Maresme.
La sessió té un cost de 3 euros excepte pels estudiants de Tecnocampus, que només han de pagar-ne un.

NOVEMBRE 2017: 'AMAZONA'
Què fa que una dona sigui bona mare? És necessari renunciar als propis somnis, per extrems que siguin, quan tens fills?

Clare Weiskopf, la directora del film, tenia 11 anys quan la seva mare va fugir a la jungla colombiana, i la va abandonar a ella i el seu germà petit. Trenta anys després, la Clare es queda embarassada i decideix retrobar-se amb la seva mare per buscar respostes i tancar ferides. Necessita tenir el seu propi concepte del significat de la maternitat.

Un viatge a les profunditats de l'Amazones que li servirà per explorar una relació mare-filla que creia perduda i que la transportarà a l'interior del seu propi ser, l'únic camí possible per reconciliar-se amb ella mateixa.

Un història fascinant entre dues dones, mares i filles, plena de converses que fan saltar espurnes, que ens situa davant d'un dilema moral sobre els límits de la llibertat i la responsabilitat.

Al debat posterior hi prendran part Marta Ausona, doctora en antropologia social i especialitzada en Antropologia del Parentiu i Transformacions Familiars; Antropología del Gènere i Maternitats i la Criança; i Romina Pérez, pedagoga enfocada en maternitat i autora del blog Teta-à-Porter. Aquesta tertúlia estarà moderada per Soliña Barreiro, professora i coordinadora del Grau en Mitjans Audiovisuals del TecnoCampus.

AMAZONA
Dimecres 15 de novembre a les 19:30 h.
Cafè de Mar (Sala Polivalent)
C/ Santa Rita, 1 (Mataró)
Entrada: 3 euros / 1 euro amb el carnet d'estudiant TecnoCampus.
Organitza: Clack i DocsBarcelona del Mes. Amb la col·laboració de: Ajuntament de Mataró, Fundació Unió de Cooperadors de Mataró, Tecnocampus..

FITXA TÈCNICA
Direcció: Clare Weiskopf
Guió: Clare Weiskopf, Gustavo Vasco, Nicolas Van Hemelryck
Producció: Nicolas Van Hemelryck
Edició: Gustavo Vasco
So: Nicolas Van Hemelryck
Música: Camilo Sanabria
Apte per a tots els públics
PREMI DEL PÚBLIC 2017

-

OCTUBRE 2017: 'LA MEVA FÀBRICA'
"Si vols ser un constructor de vaixells, has d'haver nascut per ser-ho". Amb aquesta frase resumeix un dels protagonistes de La meva fàbrica la importància que té per a ell el seu lloc de treball. No es tracta només d'un sou, és també l'orgull d'un ofici, la dignitat aconseguida generació rere generació.

Els ingressos d'un terç dels habitants de la ciutat alemanya de Wismar depenen de Wadan Yards, una empresa constructora de vaixells. L'agost de 2008 un inversor rus es queda l'empresa. El futur sembla segur. Però quan comença la crisi mundial, 5.000 llocs de treball entren en perill.

Una pel·lícula sobre la dignitat del treballador i un exemple bell i contundent de què hi ha darrere del concepte abstracte de la "crisi".

-

MAIG 2017: 'VENUS'
Dues joves directores daneses convoquen un càsting com a part del procés de recerca per filmar una pel·lícula eròtica de i per al sexe femení. En resposta a la crida, més de 100 dones apareixen al seu apartament i parlen directament a càmera sobre les seves fantasies eròtiques, els seus desitjos i les seves frustracions. A mesura que avança el rodatge, les entrevistades s'obren més a càmera i la trama va prenent forma. Les directores s'adonen que, sense haver-ho previst, aquestes sessions íntimes ja són la pel·lícula que necessitaven fer.
Una història sincera, honesta i vulnerable sobre les dones en relació amb el sexe, el desig, les emocions, els descobriments, el paper que suposadament han de tenir al llit i totes aquelles coses de les quals mai ens havíem atrevit a parlar.

Fitxa tècnica
Direcció: Lea Glob, Mette Carla Albrechtsen
Producció executiva: Jesper Jack
Edició: Signe Rebekka Kaufmann
Fotografia: Cathrine Coleman 
Música: Ola Kvernberg 
Producció: Kirstine Barfod, Anna J. Ljungmark, Julie Leerskov

-

ABRIL 2017: 'AMATEURS A L'ESPAI'
Després de l'èxit amb 'Sonita', arriba, a 'El Documental del Mes' de Mataró, 'Amateurs a l'espai'. La pel·lícula explica la història d'en Kristian i en Peter, dos amics que són enginyers de primer nivell i comparteixen un somni: construir un coet fet a casa que els permeti viatjar a l'espai. Si tenen èxit, Dinamarca serà el quart país a la història que envia persones més enllà de l'atmosfera terrestre.
Acompanyats d'un grup de fanàtics de l'aeronàutica, els dos protagonistes hauran de lluitar contra els més grans desafiaments tècnics, i fins i tot hauran de desatendre les seves obligacions familiars per fer realitat el seu somni. Aconseguiran construir un coet amb el mateix pressupost que costaria fer un cotxe?

Fitxa tècnica
Direcció: Max Kestner
Producció executiva: Sigrid Jonsson Dyekjær
Fotografia: Poul Meyer, Claus Mejling, Max Kestner, Kim Høgh Mikkelsen
Edició: Jakob Thuesen
So: Hans Møller
Música: Paul Leonard-Morgan
Producció: Danish Documentary Production

-

MARÇ 2017: 'SONITA' ESTRENA EL CICLE A MATARÓ
La primera cinta que s'ha pogut veure a la capital del Maresme, el 8 de març, és 'Sonita', una pel·lícula de la directora iraniana Rokhsareh Ghaem Maghami, que va obrir la passada edició del festival DocsBarcelona –promogut també per Paral·lel 40- i és la vibrant història d'una jove rapera afganesa que denuncia la difícil situació de les dones a l'Afganistan a través de les seves cançons. Aquesta primera projecció coincideix amb el Dia Internacional de la Dona, i està inclosa dins els actes organitzats per aquesta efemèride a la capital del Maresme.
x
Actualiza ya tu navegador

O instala un navegador alternativo:

¿Por qué debo actualizar?

Las tecnologías usadas en las nuevas páginas web, poco a poco están dejando de brindar soporte a navegadores antiguos. La visualización de estos sitios con navegadores desactualizados no será óptima.

Un navegador actualizado se encuentra menos vulnerable en aspectos de seguridad frente a los ataques de phishing y publicidad no deseada.