El jurat reconeix en la cinta dirigida per Cristina Madrid la intenció de crítica cap a un món de desigualtats, la tria de les dones protagonistes i un guió "que combina l'argument de la pel·lícula amb les lletres de les cançons".
El documental de Clack Les Resilients, produït amb la col·laboració del Grup Enderrock i dirigit per Cristina Madrid, ha estat premiat dins la secció Talent Jove del festival In-Edit de Barcelona, considerat la principal referència en cinema documental musical a Catalunya i Espanya. Amb 49 peces a concurs, fins a 34.000 persones han assistit a les diferents projeccions fetes entre la capital catalana i Madrid en la dissetena edició del certamen.
La cinta, de 47 minuts de durada i que s'ha finançat parcialment a través de 340 mecenes, reflexiona sobre l'espai de les dones a la música contemporània feta a Catalunya; una escena musical feminista que està brotant en els darrers temps i que s'explica a través de la mirada de la Clara Peya, Roba Estesa, Tribade i The Sey Sisters.
A l'hora d'adjudicar el premi, el jurat –format per homes i dones professionals del sector-, ha valorat de Les Resilients "la seva gran intenció crítica cap a un món encara de desigualtats", el seu tractament visual, l'elecció de les dones protagonistes –"carregades de motius, d'energia i de compromís"- i la construcció del guió en la mesura que combina l'argument de la cinta amb les lletres de les cançons "que parlen per si soles".
Les Resilients, que té en Joel Kashila el responsable de la seva factura visual, es va projectar el passat diumenge 27 d'octubre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) dins de la programació de l'In-Edit, amb una sala plena de gom a gom ja que les entrades per assistir-hi s'havien esgotat tres dies abans del passi.
El documental de Clack Les Resilients, produït amb la col·laboració del Grup Enderrock i dirigit per Cristina Madrid, ha estat premiat dins la secció Talent Jove del festival In-Edit de Barcelona, considerat la principal referència en cinema documental musical a Catalunya i Espanya. Amb 49 peces a concurs, fins a 34.000 persones han assistit a les diferents projeccions fetes entre la capital catalana i Madrid en la dissetena edició del certamen.
La cinta, de 47 minuts de durada i que s'ha finançat parcialment a través de 340 mecenes, reflexiona sobre l'espai de les dones a la música contemporània feta a Catalunya; una escena musical feminista que està brotant en els darrers temps i que s'explica a través de la mirada de la Clara Peya, Roba Estesa, Tribade i The Sey Sisters.
A l'hora d'adjudicar el premi, el jurat –format per homes i dones professionals del sector-, ha valorat de Les Resilients "la seva gran intenció crítica cap a un món encara de desigualtats", el seu tractament visual, l'elecció de les dones protagonistes –"carregades de motius, d'energia i de compromís"- i la construcció del guió en la mesura que combina l'argument de la cinta amb les lletres de les cançons "que parlen per si soles".
Les Resilients, que té en Joel Kashila el responsable de la seva factura visual, es va projectar el passat diumenge 27 d'octubre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) dins de la programació de l'In-Edit, amb una sala plena de gom a gom ja que les entrades per assistir-hi s'havien esgotat tres dies abans del passi.